torstai 3. tammikuuta 2013

Vuosi 2013 alkakoon!

Niin vaihtui se vuosi täällä rapakon takanakin! Erittäin rauhallisissa merkeissä. Syötiin M:n kanssa suloisesti kahdestaan Raclettea ja katsottiin telkkarista uudenvuoden showta. Jossain vaiheessa jo ennen puoltayötä mä olin nukahtanut sohvalle, josta M herätti mut karvaa vaille kahtatoista katsomaan raketteja. Siinä me istuttiin parvekkeellamme viltin peitossa ja katsottiin ympärillä ammuttavia raketteja! Minä puolestani lennätin taivaalle kauniita ajatuksia, toiveita, pyyntöjä ja kiitoksia! Kiitos vuodesta 2012 ja tervetuloa vuosi 2013.



Mietittiin uudenvuoden yönä M:n kanssa meidän viime vuotta, sen kokokohtia ja niitä syvempiä vaiheita ja nyt ajattelin vielä lyhyesti kirjoittaa niitä tännekin... 

Kohokohtia/ Suuria tunteita: 

* Positiivinen raskaustesti 13.10.2012.
Tuo hetki mullisti maailmaamme. Se on tuonut elämäämme paljon  ja kiitollisuuden tunteita, hetkittäin suurta hämmennystä ja tiedottomuutta sekä pienissä määrin epävarmuutta ja pelkoa. Meidän pieni ihme sai alkunsa ja siitä ollaan ikuisesti kiitollisia.

* Kihlaus 5.9.2012. 
Meidän 3 vuotispäivänämme M oli järjestänyt minulle yllätyksen, jota en todellakaan osannut odottaa... Töistä tullessamme söimme ja kaikki oli kuten aina. Me ei suuremmin vuosittain juhlita, joten ajattelin M:n unohtaneen vuosipäivämme kokonaan. Minä siivosin ruokailun jäänteitä keittiössä, kunnes M huutelee makuuhuoneesta; "tuu käymään". Menen ja häkellyn. Joka puolella kynttilöitä, kukan terälehtiä ja sängyn päällä kukista muodostettu sydän. Sydämen vieressä makailee kuohuviinipullo ja 2 lasia. M seisoo puku yllään edessäni ja tärisee :) Hän polvistuu ja minä itken! Kaunis hetki. En pysty sanomaan, mitä M minulle sanoo, sillä hetki oli häkellyttänyt mut täydellisesti, tiedän vain vastanneeni TAHDON! :D Nyt takana on 4 kuukautta kihloissa ja ihanaa on! Häiden kanssa ei nyt hätäillä, ehkä kesällä 2014. 





* Kesälomamme Suomessa 20.8.2012 -> 
Takana oli jotenkin raskas koulu- ja työjakso meillä molemmilla. Ajatukset olivat suhteellisen solmussa, minua itketti vain koko ajan, eikä mikään tuntunut oikein piristävän. Kesälomalla tarvitsimme siis lepoa, rauhaa ja kahdenkeskistä aikaa. Suuntasimme reiluksi viikoksi meidän mökillemme Nummi-Pusulaan. Metsän keskelle ilman suuria mukavuuksia. Ei juoksevaa vettä, ei vesivessaa, mutta rauhaa! Tarkoituksenamme oli vain olla. Oli ihanan rentouttavaa ja rauhoittavaa. Ihmisiä kävi vähän meitä moikkaamassa, mikä oli oikein tervetullutta, mutta suurimmaksi osaksi ajasta olimme vain kahden. Minä juoksin ja M polki pyörällä vieressä, saunoimme, söimme ja olimme! Ihana loma, jonka jälkeen arki maistui taas paljon paremmalle. 



*Elämäni ensimmäinen puolikasmaratoni 2.9.2012
Extempore elokuussa päätin, että jos meinaan juosta puolikkaan maratonin, niin se on tehtävä nyt. Ajatuksena taustalla oli mahdollinen raskaus. Tartuin siis tuumasta toimeen; ilmoitin itseni ja aloin jännittämään. Juoksin lähellä M:n kotikaupunkia, hänen, hänen veljensä S:n ja heidän äitinsä kannustaessa. 21 km meni oikein keveästi hyvään aikaan 1h 45 minuuttia ja olin omassa sarjassani (naiset alle 30 vuotta) 3. :D  Katsotaan jääkö tuo minun ensimmäiseksi ja viimeisekseni, toivottavasti ei! 


* Synttärilomareissu Bregenz, Bodensee, toukokuu 2012
M oli järjestänyt minulle 5 päivän synttärireissun Bodenseelle. Alue on erittäin kaunista, paljon luontoa ja vettä. Bregenz on kaunis pieni kaupunki, jossa on paljon liikuntamahdollisuuksia ja nähtävyyksiä. Vietimme erittäin urheilullisen ja mukavan loma aivan kahdestaan! :D



Lisäksi on ollut monia ihania hetkiä, jotka ovat tehneet vuodesta elämisen arvoista, niihin kuuluvat;
Monet ihanat kohtaamiset ystävien kanssa, niin täällä kuin siellä Suomessa.
Monet kauniit hetket M:n kanssa. 
Monet onnistumisen tunteet töissä.


Vaikeita hetkiäkin löytyy: (onneksi ei niin monia ja kaikista niistä on selvitty)

* Ongelmia raskauden kanssa joulukuu 2012.
Oli erittäin vaikea kuukausi. Pelkoa, pelkoa ja pelkoa..Sekoitettuna epävarmuuteen,epäilyyn ja suruun. Pelko vauvan menettämisestä oli suuri ja samalla myös huoli omasta jaksamisesta. M:n ja monen ihanan sekä tärkeän ystävän tuella kaikesta selvittiin. Kiitos lentää taivaaseen päivittäin!
* Raskaita välien ja mielipide-erojen selvittelyä töissä elokuu 2012.
Olin väsynyt, kyllästynyt, lyöty ja epävarma. En jotenkin tiennyt, miten päästä eteenpäin. Töissä olin epävarma, tunsin huonommuutta, eikä kiinnostanut. Olin valmis luovuttamaan ja vaihtamaan työpaikkaa. Onneksi jaksoin yrittää, sillä yritys palkittiin. Sain luottamukseni, motivaation ja ilon työhöni takaisin. 
Nyt on aika suunnata katseet tulevaan vuoteen, josta on toivottavasti tulossa opettavainen, tunnerikas ja onnellinen vuosi! En malta odottaa, mitä vuodella 2013 on meille tarjottavana! :D Avoiminin mielin ja sydämmin vuoteen 2013 :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti