sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Vuorenhuippu 20+0

(Ekaksi täytyy sanoa, että mulla on tosiaan jonkin verran ongelmia suomenkielen kieliopin kanssa!! Johtuneekohan näistä 4 vuodesta Saksassa vai olenko aina ollut näin onneton!! Mutta yhdyssanat, pilkut ja sanajärjestys on jotenkin ihan hukassa!) 

Mutta siis se siitä, koittakaahan saada selvää! :)

Tänään ollaan siis laskennallisesti puolessa välissä. Toisaalta tuntuu, että aika on mennyt todella nopeasti, kun taas toisaalta mähän olen jo ollut ikuisuuden raskaana. Mutta jotenkin luulen, että seuraavat pari kuukautta menevät hujahtamalla ja sitten ollaankin jo ihan hyvissä viikko lukemissa. 

Ihanaa, puolivälin kunniaksi leivoin eilen laskiaispullia...vaikka oikeastaan mun pitäisi välttää kaikkia herkkuja, kun tuota painoa tulee niin järjettömällä vauhdilla ja määrällä... Mutta leivoimpahan kuitenkin ja hyvältä maistui! :) Pitihän mun M:lle näyttää millaisia herkkuja Suomessa laskiaisen kunniaksi syödään. Täällä Saksassa laskiaisenaika on karnevaalien aikaa ja siihen kuuluu kans monia herkkuja, mutta kyllä mun laskiaspullat voittaa ne kaikki mennen tullen! :) (karnevaaleista kerron viimeistään ensi viikolla lisää, kun ne ovat ajankohtaiset!)


Eilinen oli erittäin mukava lauantaipäivä. Herättiin aikaisin ja touhuttii kotosalla monet hoitamattomat kotityöt alta pois ja käytiin kaupassa. Sitten päätettiin vielä lähteä keskustaan shoppailemaan. Ihan tuolla keskustassa ei olla oltu shoppailemassa ties kuinka pitkään aikaan, kun se on aina, varsinkin viikonloppuisin täyteen ammuttu. Mutta tänään oli oikeastaan tosi ihana tallustella siellä väenpaljoudessa ja poiketa muutamiin kauppoihin! :) 

Mä löysin itselleni toiset mamma-farkut, mamma trikoot salille ja legginsit! Kaikki tulivat todellakin tarpeeseen! (Ainiin ja pari huivia..ne tulevat aina tarpeeseen, vaikkakin  M väittää mulla olevan aivan varmasti tarpeeksi, ainakin yhden ihmisen käyttöön! :) )Mä olen jossain määrin hulluna huiveihin, varsinkin tuollaisiin ohkaisiin. En voi kuvitellakaan, ettei mulla joka päivä olisi joku huivi kaulassa! :) Eli siis niitä tarvitsee silloin myös olla jokunen, että joka asuun on löytyy myös sopiva huivi..Eikö niin?!? :) 


Ilta vietettiin sitten ihanasti kotosalla laskiaispullista ja toisten seurasta nauttien.. Tosin se ilo loppui suhteellisen lyhyeen, sillä mä tapani mukaisesti nukahdin jo aika aikaisin sohvalle! :) Mutta jotain positiivista siinäkin, M sai katsoa juuri sitä ohjelmaa telkkarista, jota halusi! :) 

Ainiin... ja me varattiin meidän lennot Suomeen! :) 21.2-1.3! Ihana päästä käymään taas Suomessa. Nyt toivon vain, että kaikki menee hyvin ja, että lääkäri antaa 19.2 tarkistuksessa lopullisen siunauksensa lennolle! Mutta luulenpa, ettei mitään estettä reissulle tule! :)

Toisaalta mua hermostuttaa Suomeen tulo. Mä oon jotenkin niin turvonneen ja lihonneen näköinen, että jotenkin hävettää tulla... Tiedän, se kuuluu kaikki raskauteen jne. sitä mun työkaverit mulle päivittäin sanovat, mutta totuus on, että mulle on tullut enemmän kiloja, kuin mitä monelle muulle...Se ärsyttää todella paljon. Olen menneinä vuosina työskennellyt laihduttamisen saralla niin paljon ja nyt jotenkin tuntuu, että kaikki on heitetty kankkulan kaivoon. Pelottaa, että sitten vauvan synnyttyä en saa niitä tulleita kiloja mitenkään pois. 
Toisaalta taas yritän ajatella asiaa siltä kantilta, että olen niin onnellisessa asemassa, että ylipäätänsä voin saada lapsen ja olla raskaana, että ei saisi valittaa ja, että ne kaikki kilot ovat sen arvoisia... Mutta valitettavasti tunnetasolla on välillä vaikea pelata järjen kanssa samaa peliä!... 

Mutta nyt valitus sikseen.. Täytyy olla erittäin tyytyväinen, että sen vaikean alun jälkeen kaikki näyttää oikeasti nyt stabilisoituneen ja mulla & vauvalla menee hyvin. Olen päivisin suhteellisen energinen, vaikkakin se sitten illalla kostautuu väsymyksenä. (Väsymys illalla ei kuitenkaan haittaa mitään!) Mulla ei vielä ole mitään erityisiä kolotuksia missäänpäin kehoa; Selkä, nivuset ja ruuan sulatus toimivat suhteellisen ongelmitta ja muutenkin olen hyvällä tuulella. Edes mitään suuria tunnekuohuja ei ole havaittavissa. Välillä huomaan olevani aika tunteellinen, mutta sellainen olen kyllä ilman raskauttakin! :D Pissata täytyy usein ja iho on aika huonossa kunnossa, mutta sen kanssa voi hyvinkin elää! :)

Vauveliini potkii päivittäin...Välillä saattaa olla päiviä, etten ole niin ajatellut asiaa, enkä välttämättä kiinnittänyt asiaan huomiota, sitten saattaa illalla iskeä pieni paniikki, kun pelkään ettei hän siellä enää liiku. Mutta tällä hetkellä ne potkut tuntuvat vielä enemmän kutitukselta ja kuplilta mahassa, joten välttämättä aina niitä ei huomaa, jos siihen ei kiinnitä huomiota. Yritän siis aktiivisesti seurata tilannetta, mutta myös vähän hillitä omaa panikointiani! Siellä se pikkuinen kasvaa ja kehittyy. Kaikki on hyvin, kunnes toisin ilmoitetaan (ja sitä päivää ei toivottavasti tule!).
Ainiin piti vielä pistää kuva mun päivän pelastuksesta!!!

Mä olen kova cola lightin ystävä ja raskauden aikana olen joutunut todellakin vähentämään huomattavasti mun kofeiinin käyttöä. Niiden vuotojen yhteydessä lääkäri sanoikin, että tässä tilanteessa kofeiinin käyttö ois hyvä vähentää minimiin, sillä kofeiini edistää supistuksia. Mä siis olen jättänyt kofeiinin kokonaan pois. Ei kolaa!!..Yli kahteen kuukauteen ei tullut nautittua yhtään kolaa, kunnes nyt hoksasin kaupassa, että sieltä löytyy cola lightia kofeiinittomana! :D Siitäkö ilo irtosi! :) Juhuu, nyt saan taas juoda kolaa! :) Toisaalta lääkäri sanoi jo viime kerralla, että voisin ihan hyvin taas nauttia tietyissä määrin kofeiinia, mutta jotenkin en vain halua riskeerata. Ja nyt kun löysin vastaavan tuotteen ilman kofeiinia, niin ei hätää! :) 

Pienistä asioista voi tulla onnelliseksi! Onnellisuus on ihana tunne ja täytyy oikein muistuttaa itseä siitä, kuinka hyvin asiat elämässä ovat. Niitä pieniä ilonhetkiä mahtuu arkeen monia, jos vain katsoo asioita siltä kantilta. Valitettavasti sitä helposti unohtuu miettimään niitä häiritseviä tekijöitä ja siinä vääristyy helposti se kokonaiskuva. 

Nyt toivottelen kaikille mukavaa sunnuntaita, paljon ilon hetkiä ja muistakaa hymyillä! :D Minä lähden nyt hymyssä suin siivoamaan ja sitten rennosti kuntosalille vähän crossailemaan! :) Voikaa hyvin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti