lauantai 16. maaliskuuta 2013

Pesänrakennusvietti

Kauan sitä on odotettu ja kaivattu, mutta nyt se pesänrakennusvietti-kausi on myös mun kohdalla alkanut! Vähän jo ehdin huolestua, että mitä jos sitä ei tule mulle ollenkaan...Tuskin sekään ihan normaalia olisi?! Ilmeisesti kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen mä vain tarvitsin vähän aikaa saada omat ajatukset ja luottamuksen kasaan. 

Viime viikonloppuna me käytiin kalustetalossa katselemassa vauvanhuoneeseen kalusteita ja löydettiinkin mun "unelmien hoitopöytä". Noin isoa ja kallista härpäkettä en ollut ajatellut meille tulevan, mutta jotenkin se sai mut vain rakastumaan itseensä, joten se oli saatava! Kauan sitä hankintaa mietittiin ja pyöriteltiin erilaisia vaihtoehtoja päässä ja paperilla. Nukuttiin parin yön ylikin ja lopulta päädyttiin ostamaan se hoitopöytä. 

Tosta kuvasta puuttuu se päälle tuleva lisäosa vaipanvaihtoon!






Pähkäilyjen jälkeen todettiin tuon olevan sen verran tilava, että ei tarvita erillistä vaatekaappia lapsen huoneeseen. Erittäin hyvä, sillä niin iso huone ei ole kyseessä, että sinne kaikki mahdollinen ja mahdoton mahtuisikaan. Ja tuota pystyy hyvin käyttämään muutenkin lipastona, sillä minun mielestäni se ei ole niin perinteisen vaipanvaihtopöydän näköinen. Ja tulevaisuutta ajatellen lapsen vaatteet tulevat olemaan "lapsiystävällisellä" korkeudella, toisin kuin vaatekaapissa, joten lapsi pääsee itse valitsemaan päälle pantaviaan. Tai sitten vaihtoehtoisesti tuosta voi tehdä lelukaapiston!

Mä olen edelleen vakuuttunut siitä, että teimme oikean ratkaisun kaapiston suhteen! :D Nyt pitää vain odotella, että koska tämä kapistus meille asti tulee, sillä siinä oli 9 viikon toimitusaika! :) Eli kärsivällisyyttäni koetellaan! :D

Kaapiston oston jälkeen mä olin ihan "tulessa" ja halusin suunnitella kaikkiea mahdollista. Tein meille hankitalistaa ja surffailin tuntikaupalla netissä etsien kaikkea mahdollista. Nyt meillä on myös kaikki muut kalusteet ja tarvikkeet valittuina, mutta ei kyllä vielä hankittuina. Niistä kerron sitten lisää, kun ne on tilattu, jolloin päätös on pysyvä.

M:lle nousi jo tuskan hiki pintaan, mun listaa lukiessaa, mutta yritin puolustella listan pituutta sillä, että olen kirjoittanut ylös joka ikisen pienenkin tavaran, jonka tarvitsemme ja siitä syystä lista tuntuu loputtoman pitkätä! :D Mutta kyllä mä havaitsin innostusta myös M:n puolelta, joten ei syytä huoleen! 

Tästä se sitten lähtee... Todellinen, konkreettinen valmistautuminen pikkuisen tuloon! :) Olen onnellinen! <3

1 kommentti:

  1. Aivan ihana ja tyylikäs kaappi. Todellakin hyvä hankinta. :) Kivaa viikkoa!

    VastaaPoista