keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Ensimmäiset vaateostokset...

Olen erittäin ylpeä itsestäni ja sitäkin innostuneempi ostoksistani... Me siis uskaltauduttiin ostamaan ensimmäiset vaatteet (ylipäätänsä tekemään ensimmäiset hankinnat) meidän pikkuiselle! :) Tähän asti, ja oikeastaan edelleenkin mua pelottaa ja epäilyttää kaikki vielä siinä määrin, etten ole uskaltautunut edes ajattelemaan, että ostaisin jo jotain lapselle. Nyt sitten Suomen reissulla jotain vinksahti mun päässä ja ostaa pässäytin vaatteita pikkuiselle! 

Ystäväni vinkkasi mulle erittäin hyvästä lastenkirppiksestä ja sinnehän me sitten lomapäivän kunniaksi suunnattiin. Olin positiivisesti yllättynyt kuinka paljon myytävää siellä oli ja kuinka paljon vielä hyväkuntoisia vaatteita oli löydettävissä! Mä en muuten mikään suuri kirpputori-friikki ole, mutta noiden kaikkein pienimpien lastenvaatteiden kanssa olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että niitä voi hyvin ostella käytettyinä. Pienimpien vauvanvaatteiden kantoikä on niin lyhyt, että olisi aivan turhaa haaskausta, jos ne tulisivat vain yhden lapsen käyttöön. Tuosta lyhyestä kantoiästä kertoo myös se, että näin kirppiksellä monia vaatekappaleita, joissa roikkui vielä laputkin. Ystävänikin mainitsi asiasta, että niitä pienimpiä vaatteita voi käyttää vain niin pienen hetken, että helposti jää joku kiva vaatekappale kokonaankin käyttämättä! Jos näin sattuu käymään, niin muutamalla eurolla kirppikseltä ostetun vaatekappaleen kohdalla se ei harmita ihan niin paljoa, kuin taas muutamalla kympillä ostetun uuden vaatteen kanssa. Totta kai sitä haluaa myös ostaa jotain uusia vaatteita sille omalle pienellä käärölle ja varmasti tulee myös saamaan lahjana, mutta mikäli löydän minulle mieleisiä ja suhteellisen hyväkuntoisia vaatteita kirppiksiltä, niin kaikki se säästö on aina kotiinpäin! ;)

Näpsin muutaman kuvankin näytille mun "löydöistäni"... Kaikista näistä vaatteista maksoin yhteensä 12 e, joten ei voi kyllä valittaa kalliiksi! (kaikki vaatteet ovat 56cm-68cm)


tämä oli esimerkiksi vielä täysin käyttämätön...

Meidän äiti oli vähän ruskeiden vaatteiden vastainen, mutta mun silmää ne miellyttivät! :) 
Sivulta kiinnitettävät bodyt ovat erityisen helppokäyttöisiä lapsen ollessa ihan pieni..   sen on saanut jo töissä todeta!



Pitihän meidänkin sitten tietysti ostaa myös jotain uutta... niimpä päädyin katsastamaan Lindexin valikoimaa, sillä sitä meiltä Saksasta ei ainakaan löydy... ja tarttuihan sieltä jotain käteenkin! :)


Tämä oli hyvä alotus, mutta muut jutut saavat odottaa vielä huhtikuulle! :D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti